رپورتاژ

نکته موثر در سئو که برای سال آینده و 1401 باید بدانید

12 نکته سئو برای سال 1401

12 نکته سئو برای سال 2022

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) برای هر ناشر حیاتی است. در چشم انداز بیش از حد اشباع امروزی و تغییر مداوم الگوریتم ها، تمرکز بر نکات صحیح و به کارگیری استراتژی مناسب برای افزایش ترافیک ارگانیک مهم است.

این 12 نکته کاربردی سئو به شما کمک می کند تا در سال 2022 ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشید:

روی UX تمرکز کنید
از خرید بک لینک قوی  و خرید رپورتاژ قوی استفاده کنید
بر سئوی مبتنی بر نهاد تمرکز کنید
ایجاد مجدد پست های وبلاگ به صورت ویدئو
وارد Google Discover شوید
به روز رسانی محتوای موجود
بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی
با کلمات کلیدی دم بلند ترافیک را هدایت کنید
تجزیه و تحلیل هدف جستجو
بهینه سازی برای SEO فنی روی صفحه
انجام سایت آئودی تی
تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را اجرا کنید

1 . روی UX تمرکز کنید

گوگل به‌روزرسانی رسمی رتبه‌بندی Core Web Vitals را در ژوئن 2021 راه‌اندازی کرد. معمولاً به‌روزرسانی‌های اصلی Google درباره محتوا است. با این حال، این بار همه چیز در مورد تجربه کاربری (UX) است.

Core Web Vitals سیگنال‌های تجربه صفحه هستند که UX سایت شما را با مشاهده 3 مورد اصلی اندازه‌گیری می‌کنند:

سرعت بارگذاری وب سایت ؛
ثبات؛
تعامل و پاسخگویی

چرا  خرید بک لینک گوگل این کار را می کند؟

خوب، گوگل تلاش می کند تا بهترین تجربه و تعامل را در دستگاه های مختلف به کاربران خود ارائه دهد. در واقع، سیگنال‌های تلفن همراه با تغییر Google به نمایه‌سازی 100% موبایل اول از مارس 2021، مهم‌ترین سیگنال‌ها هستند.

مقاله مرتبط: اگر وب سایت من موارد حیاتی وب اصلی را پاس نمی کند چه باید کرد؟

چگونه در گوگل رتبه بالاتری داشته باشیم؟

در این ویدیو، 5 نکته موثر در مورد چگونگی رتبه بالاتر در گوگل در سال 2022 را توضیح می دهیم.

2. از خرید بک لینک قوی استفاده کنید

قبلاً در مورد اهمیت خرید بک لینک قوی و خارجی صحبت کردیم . اتفاقا ما فقط از یکی استفاده کردیم!

خرید بک لینکهای داخلی به خرید بک لینک صفحات مختلف در سایت شما با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط کمک می کنند. این می تواند فرصت بزرگی برای سئو باشد، زیرا به طور معمول، ترافیک در تمام صفحات به طور مساوی توزیع نمی شود و بسیاری از صفحات را یتیم می کند.

به عنوان مثال، اسپنسر هاوز آزمایشی را در وب سایت خود انجام داد تا بفهمد خرید بک لینک داخلی چگونه برای رتبه بندی مفید هستند. پس از افزودن لینک های داخلی به 47 مقاله (بدون هیچ گونه به روز رسانی محتوا)، 76.6 درصد از پست ها موقعیت های بهبود یافته را در گوگل مشاهده کردند. چشمگیر است، درست است

تاثیر خرید رپورتاژ قوی بر لینک داخلی

استفاده از لینک های داخلی به گوگل این فرصت را می دهد که از طریق متن لنگر (متن قابل کلیک در یک لینک) و ارزش صفحه را بهتر درک کند.

نکته! همچنین استفاده از “مقاله مرتبط” برای نمایش یکی از مقالات خود می تواند ایده خوبی باشد.

داخلی-لینک-ویژگی-مقاله-مثال

با این حال، به گفته جان مولر از گوگل ، داشتن لینک های داخلی بیش از حد در هر صفحه نیز می تواند مضر باشد. زیرا اگر هر صفحه را به صورت متقابل خرید رپورتاژ قوی دهید، موتورهای جستجو دیگر نمی توانند ساختار سایت و ارتباط یک صفحه با صفحه دیگر را درک کنند.

3. بر سئوی موجودیت محور تمرکز کنید

سئو مبتنی بر موجودیت چیست؟

سئوی مبتنی بر نهاد یک کلمه یا اصطلاح مبتنی بر زمینه است که می تواند برای توصیف جایگاه شما به صورت متنی استفاده شود. سئوی مبتنی بر نهاد بر موضوعات و مفاهیم بزرگی تمرکز می کند که به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا نتایج دقیق را بلافاصله ارائه دهند.

برخی از کلمات کلیدی و عبارات معانی متعددی دارند. به مثال زیر نگاه کنید. کلمه “کاپری” به نوشیدنی آبمیوه معروف “کاپری سان”، جزیره ای در ایتالیا، سبک شلوار و موارد دیگر مربوط می شود!

سئو مبتنی بر موجودیت چیست؟

بنابراین، چگونه محتوای خود را در مقابل کاربران مناسب قرار دهید؟

امروزه موتورهای جستجو با قابلیت جستجوی معنایی پیشرفته هستند و می توانند معنای پرس و جوهای کاربران را درک کنند.

برای اینکه به گوگل کمک کنید تا به بهترین شکل صفحه شما را بفهمد، باید کلمه مرتبط با جایگاه خود را درج کنید. همچنین بد نیست که آن را در عنوان متا یا داخل تگ عنوان داشته باشید.

این همان جایی است که خرید بک لینک با کیفیت و اعتبار دامنه وارد می‌شوند، زیرا می‌خواهید Google شما را به نمودارهای دانش بالای EAT (تخصص، اعتبار، و قابل اعتماد) اضافه کند.

نمونه نمودار دانش

چرا؟

زیرا گوگل می خواهد صفحات را از منابع معتبر رتبه بندی کند و این فراتر از رتبه بندی دامنه است. اساساً، هرچه تخصص بیشتری در مورد موضوع (از نظر گوگل) داشته باشید، برای رتبه شما بهتر است.

4. پست های وبلاگ را دوباره به صورت ویدئو ایجاد کنید

ویدئو به طور قابل ملاحظه ای نوع محتوای مورد علاقه کاربران است. بنابراین، با تبدیل پست وبلاگ خود به یک ویدیو، شانس بیشتری برای دستیابی به مخاطبان بیشتری دارید.

تحقیقات نشان می‌دهد که ناشرانی که از محتوای ویدیویی در وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند، ۴۱ درصد ترافیک بیشتری را از جستجو نسبت به کسانی که فقط به محتوای نوشتاری متکی هستند، می‌بینند. علاوه بر این، ویدیو همچنین مسئول افزایش 157 درصدی ترافیک ارگانیک از SERP است.

ببینید چگونه پست وبلاگ خود را در مورد پیشنهاد سرصفحه به ویدیوی زیر تغییر کاربری دادیم.

مقاله شما در SERP بیشتر در معرض دید قرار می گیرد، به عنوان مثال، ممکن است در قطعه های غنی یا برجسته ظاهر شود.
نمونه ویدیوی ریچ اسنیپت

نکته دیگر انجام سئوی یوتیوب است که برخلاف سئو گوگل است. در YouTube، ویدیوی شما باید در 24 ساعت اول حداکثر نوردهی داشته باشد تا در بالاترین رتبه ممکن قرار گیرد، در حالی که در Google – یک مقاله می‌تواند پس از مدتی در جایگاه اول ظاهر شود.

5. وارد Google Discover شوید

Google Discover یک فید خبری موبایل مبتنی بر هوش مصنوعی شخصی است که توسط Google ایجاد شده است. این یک نوع جستجوی بدون پرس و جو با موضوعاتی است که با علایق کاربران و رفتار جستجوی قبلی همخوانی دارد.

فید کشف میزان تعامل بازدیدکنندگان با محتوا را اندازه گیری می کند. بنابراین، اگر محتوای شما را دوست داشته باشند، احتمال اینکه دوباره در فید آنها ظاهر شوید بسیار زیاد است.

نمونه فید کشف گوگل

با این حال، Google Discover با همه وب سایت ها به یک اندازه خوب کار نمی کند. بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از 11000 URL ، وب سایت های خبری 99٪ از کل کلیک ها را دریافت کردند. وب سایت هایی که در یکی از دسته بندی های زیر قرار می گیرند نیز نتایج قوی نشان داده اند:

ورزش و سرگرمی
تجارت الکترونیک
سرگرمی ها و فعالیت ها

برای ظاهر شدن در Google Discover، محتوای باکیفیت و جذاب ضروری است.

نکته دیگر برای دریافت بیشترین ترافیک از Google Discover این است که متا تگ Max Image Preview را اضافه کنید که اساساً به Google می گوید مقاله شما را با یک تصویر بزرگ نمایش دهد.

برای انجام این کار، باید این تگ را مستقیماً یا از طریق یک افزونه در کد منبع HTML مقاله وبلاگ خود وارد کنید:
حداکثر متا تگ پیش نمایش تصویر

می بایست شبیه به این باشه

توجه داشته باشید که محتوای Discover معمولاً فقط در 3 روز اول ترافیک ایجاد می کند، به این معنی که این نکته باید مکمل استراتژی اصلی SEO شما باشد.

به دنبال امکانی برای بیان دانش سئوی خود هستید، در اینجا چند پیشنهاد شغلی وجود دارد.

6. محتوای موجود را به روز کنید

ضروری است که محتوا را تا حد امکان به روز و تازه نگه دارید. این به این دلیل است که موتورهای جستجو مرتبط ترین (و جدیدترین) محتوا را برای کاربران در اولویت قرار می دهند.

پست های وبلاگ موجود را به روز کنید

به تصویر زیر نگاه کنید. ما پست وبلاگ خود را در مورد روندهای صنعت تبلیغات برنامه ای در 11/11/2021 به روز کردیم. اسپایک روی نمودار نشان می دهد که چگونه حجم ترافیک پس از به روز رسانی افزایش یافته است.

با این حال، فکر نکنید که صرفاً تغییر تاریخ انتشار در پست وبلاگ قدیمی تان این کار را انجام می دهد. همه چیز به محتوا مربوط می شود. بنابراین، هنگام بازدید مجدد از مقالات قدیمی، سعی کنید به روزترین داده ها و اطلاعات واقعی مرتبط را به همراه یک تحقیق کلمات کلیدی به دست آورید.

داده های اصلی را به محتوای خود اضافه کنید

اگر بتوانید محتوای مبتنی بر داده خود را تولید کنید، مانند اینفوگرافیک ها یا نمودارها، اشتراک های اجتماعی و رپورتاژ های بیشتری دریافت خواهید کرد . به عنوان مثال، ما از داده های سیستم گزارش دهی Setupad برای نشان دادن تغییر eCPM در بین 3 وب سایت در شبکه خود در سال های 2019-2020 استفاده کردیم.

منبع: ستوپد

تصاویر را به روز کنید

تصور کنید در حال به روز رسانی مقاله ای از سال 2015 با اسکرین شات از رابط کاربری اینستاگرام در آن سال هستید. بلافاصله احساس می شود که محتوای بسیار قدیمی است، حتی اگر اطلاعات موجود در آنجا هنوز مرتبط باشد.

رابط اینستاگرام 2015 در مقایسه با حال

تجزیه و تحلیل شکاف محتوا در سطح صفحه را اجرا کنید

این می تواند برای پیدا کردن و اضافه کردن موضوعات گمشده به محتوای موجود شما استفاده شود.

به عنوان مثال، ما یک تجزیه و تحلیل شکاف محتوای سطح صفحه را در Ahrefs Keyword Explorer برای پست وبلاگ خود در مورد 4 نوع معامله برنامه نویسی در برابر صفحات برتر برای کلمه کلیدی هدفمان اجرا می کنیم.

ما متوجه شدیم که حداقل برای 3 کلمه کلیدی با حجم ترافیک مناسب و KD پایین (سختی کلمه کلیدی) رتبه بندی نمی کند.

نمونه شکاف محتوا

این به ما می گوید که وقتی اطلاعات گم شده را به پست وبلاگ خود اضافه کنیم، به احتمال زیاد رتبه بندی این کلمات کلیدی را شروع خواهیم کرد و محتوای خود را عمیق تر خواهیم کرد.

7. محتوا را برای جستجوی صوتی بهینه کنید

جستجوی صوتی برای جایگزینی جستجوی سنتی چندان دور نیست. طبق آمار Statista، 55 درصد از خانواده های بریتانیا (16 تا 24 ساله) در سال 2021 دارای بلندگوی هوشمند بودند.
مالکیت بلندگوی صوتی در خانواده های انگلستان

منبع: Statist

با بهینه سازی نشانه گذاری طرحواره (زبانی که موتورهای جستجو با آن ارتباط برقرار می کنند) برای جستجوی صوتی، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا وب سایت شما را سریعتر کشف کنند و مخاطبان جستجوی صوتی بیشتری را به دست آورند

برای انجام این کار، سعی کنید سؤالاتی را که مخاطبانتان به صورت مکالمه می پرسند شناسایی کنید. این بدان معناست که مردم احتمالاً سؤالاتی با صدای طبیعی می پرسند که حاوی کلمات کلیدی بلند هستند تا کلمات کلیدی هدف

پر کردن خودکار گوگل، جستجوهای مرتبط، و همچنین درخواست افراد، مکان‌های عالی برای شروع جمع‌آوری داده‌ها هستند.
google-auto-fill-search-example

8. با کلمات کلیدی دم بلند ترافیک را هدایت کنید

کلمات کلیدی طولانی یک راه عالی برای به دست آوردن ترافیک مناسب با موضوعات بسیار رقابتی هستند. آنها کمتر محبوب و اصطلاحات خاص تر هستند، معمولا حداقل شامل 3 کلمه یا بیشتر هستند. آنها به اندازه کلمات کلیدی مورد نظر شما جستجو نمی شوند. بنابراین، رتبه بندی آنها آسان تر است

مثال

به جای هدف قرار دادن عبارت بسیار رقابتی “غذای سگ”، به دنبال جایگزینی که کمتر جستجو شده است، “غذای سگ ارگانیک” بروید. از آنجایی که کلمه کلیدی دم بلند شما حاوی کلمه کلیدی بذر شما (“غذای سگ”) است، شما این شانس را دارید که برای هر دو این کلمات کلیدی رتبه بندی کنید و حتی ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب کنید.

کلمات کلیدی پر بازده

در پایان روز، اگر شانس معقولی برای برتری شما از صفحات برتر وجود نداشته باشد، هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی با حجم ترافیک زیاد چیست؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای یافتن کلمات کلیدی طولانی، مشاهده نتایج تکمیل خودکار گوگل و کادر «مردم نیز می‌پرسند» است. این به شما بینشی در مورد پرس و جوهای خاص تر می دهد.
مثال کلمات کلیدی دم بلند

با هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند ، به برآوردن هدف جستجو فکر کنید. اگر واقعاً به آنها پاسخی نمی دهید، فقط کلمات کلیدی پرتاب را وارد نکنید.

9. هدف جستجو را تجزیه و تحلیل کنید

هدف جستجو در مورد پرداختن به آنچه مردم انتظار دارند هنگام جستجوی چیزی ببینند است. این بدون شک مهمترین چیز در سئو است.

هنگامی که ایده های کلمه کلیدی را تولید می کنید، آنها را بر اساس هدف جستجو به 4 دسته تقسیم کنید:

اطلاعاتی
ناوبری
تجاری
معامله ای

می توانید از جدول زیر برای دسته بندی کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

نگاشت هدف کلمه کلیدی

منبع: SEMRush

این به شما یک ایده تقریبی از آنچه مخاطبان هدف شما انتظار دارند در مقاله شما بیابند و نوع محتوایی که باید تولید کنید به شما می دهد.

به عنوان مثال، اگر بیشتر کلمات کلیدی در دسته اطلاعاتی قرار می گیرند، این نشان می دهد که احتمالاً باید به دنبال یک مقاله یا یک راهنما از نوع وبلاگ باشید و تعاریف و توضیحات را در آن بگنجانید.

10. برای SEO فنی روی صفحه بهینه سازی کنید

سئوی درون صفحه برای سفر کاربران از لحظه ای که صفحه شما را در SERP کشف می کنند، مرکزی است. بنابراین، باید به صورت شهودی و منطقی بهینه شود. اگر بهترین شیوه های S EO در صفحه را دنبال نکنید ، همه تلاش های دیگر سئو ممکن است ارزشی نداشته باشند.

برای بهینه سازی سئوی فنی روی صفحه، این نکات را در نظر بگیرید:

برای شناسایی خطاهای فنی، گزارش PageSpeed ​​Insights را اجرا کنید.
کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان خود قرار دهید.
از یک URL کوتاه و توصیفی استفاده کنید.
یک متا توضیحات خوب بنویسید (می تواند بر CTR شما تأثیر بگذارد).
استفاده از لینک های داخلی؛
تصاویر خود را بهینه کنید (از جمله فشرده سازی و نوشتن متن های جایگزین).
بهینه سازی برای خوانایی

نمونه فنی در سئو صفحه

11. ممیزی سایت را انجام دهید

هرازگاهی، باید وب سایت خود را مرور کنید و آنچه را که باید بهبود یابد، تجزیه و تحلیل کنید. به عنوان مثال، خلاص شدن از شر لینک های شکسته، تصاویر شکسته، نقاط متعارف به تغییر مسیر و غیره.

اما اگر مثلاً بیش از 100 صفحه داشته باشید چه؟ از کجا شروع می کنید؟ Ahrefs ابزاری به نام ممیزی سایت دارد که به سرعت بینشی در مورد مسائل کلیدی سئو، داده ها و عملکرد کلی وب سایت ارائه می دهد.

به محض اینکه دامنه وب سایت خود را تأیید کردید، ابزار تمام صفحات وب سایت شما را می خزد و لیستی از مشکلات مربوط به سرعت، خرید بک لینک ها، برچسب های HTML، کیفیت محتوا و موارد دیگر و همچنین نحوه رفع آنها را به شما ارائه می دهد.
ممیزی سایت

12.تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را اجرا کنید

تجزیه و تحلیل شکاف محتوا یک هک عالی SEO است که به یافتن کلمات کلیدی رایجی که رقبای شما برای آن رتبه بندی می کنند کمک می کند، اما شما این کار را نمی کنید. همچنین به کشف ایده های موضوعی جدید برای وبلاگ شما کمک می کند.

برای انجام یک تحلیل شکاف محتوا موثر، باید دامنه یا URL های رقبای اصلی خود را وارد کنید. ابزار کلمه کلیدی شما (به عنوان مثال، Ahrefs) کل وب سایت های رقبای شما را اسکن می کند و همه کلمات کلیدی را که پتانسیلی برای وب سایت شما دارند را شناسایی می کند.

تجزیه و تحلیل شکاف محتوا

هنگامی که دکمه “نمایش کلمات کلیدی” را فشار دهید، لیستی از کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد که در آن حداقل یکی از رقبای شما در رتبه 10 برتر برای کلمه کلیدی هدف قرار می گیرد.

این یک ابزار عالی برای افزایش تعداد کلی کلمات کلیدی است که برای آنها رتبه بندی می کنید و زمانی که ایده های موضوعی را ندارید.

نمونه سطح صفحه شکاف محتوا

بردن

و این یک بسته بندی است! نکات بالا ثابت شده است که ترافیک ارگانیک شما را افزایش می دهد و استراتژی SEO شما را برای سال 2022 بهبود می بخشد.

اما توجه داشته باشید، هر استراتژی یک فرآیند است و عوامل زیادی در بازی وجود دارند که بر مدت زمان سئو تاثیر می‌گذارند . در حالی که اجرای یک نکته ممکن است شما را راه دوری نبرد، پس از اجرای هر 12 نکته قطعاً تفاوت را خواهید دید.

آیا این نکات را مفید یافته اید؟ چه نکات دیگری را اضافه می کنید؟ در زیر نظر خود را بگذارید و مارا آگاه کنید!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا