خدمات نگهداری و مراقبت از بیمار در منزل

مراقبت از بیمار در منزل مسئله ای است که هر فردی ممکن است با آن مواجه شود. مراقبت صحیح از بیماران در منزل باعث بهبودی سریع بیمار می‌شود. بیمارانی که پس از مراجعه به پزشک یا پس از ترخیص از بیمارستان باید در خانه تحت مراقبت باشند کم نیستند و گرفتاری‌‌های روزمره مردم، غالباً آنها را از پرستاری و مراقبت صحیح از بیماران بستری در خانه غافل می‌کند. یکی از مهم‌ترین خدمات مرکز پارسیان مهرپرور، پرستار بیمار در منزل یا بیمارستان است. شاید هریک از ما تا به‌حال شاهد بیماری یکی از عزیزان خود در خانواده بوده‌ایم و می‌دانیم که مراقبت و نگهداری از بیمار مخصوصا عزیزان امری ضروری است.

پرستار بیمار در منزل کیست؟

مراقبت از بیمار در منزل توسط پرستار بیمار یعنی دریافت خدمات مراقبت از بیمار در محیط خانگی. مراقب بیمار با داشتن تجربه لازم، به بیماران کمک می‌کند تا در محیط آرام و آشنا خود به بهبودی برسند و نیازهای پزشکی و مراقبتی آنها برآورده شود.

برای مراقبت از بیمار در منزل به شیوه صحیح، چه خدماتی نیاز است؟

نگهداری از بیمار با توجه به شرایط بیمار می‌تواند توسط خانواده و مراقب یا نگهدار بیمار در منزل بیمار صورت گیرد. تحقیقات نشان داده که روند بهبودی در بیمارانی که در منزل خود تحت مراقبت و درمان قرار داشتند سرعت بیشتری داشته است. هر بیمار با توجه به شرایطی که دارد (نوع بیماری، شدت بیماری و طول مدت درمان)، گاه به خدمات مراقبت تخصصی نیاز پیدا می‌کند.

1. ویزیت پزشک در منزل برای پرستاری از بیمار در منزل

از خدمات مورد نیاز بیماران در منزل، ویزیت پزشک است. پزشک در منزل بیمار حضور می‌یابد و اقدام به تشخیص و تجویز دارو ارائه توصیه‌‌های لازم می‌کند. در صورت نیاز ویزیت پزشک به صورت دوره ای و در تاریخ‌‌های از قبل تعیین شده نیز صورت می‌گیرد.

2. پرستار در منزل جهت نگهداری از بیمار در منزل

این خدمت، پرکاربردترین خدماتی که توسط مراکز خدمات مراقبتی و درمانی در منزل انجام می‌شود. این خدمات همانگونه که قبلا ذکر شد با توجه به نیاز بیمار ارائه می‌شود. خدمات پرستاری در منزل با دستورات پزشک اجرا می‌شود. خدمات پرستاری برای مراقبت از بیمار در منزل شامل : تزریقات، انواع پانسمان، ارزیابی علائم حیاتی، کنترل درد، عفونت و … است.

نگهدار بیمار در منزل | مرکز خدمات پرستاری پارسیان مهرپرور

مرکز پارسیان مهرپرور طیف گسترده ای از خدمات پزشکی، پرستاری و مراقبتی را در منزل ارائه می‌دهد. خدمات تخصصی از جمله ویزیت پزشک، اعزام پرستار در منزل، انجام فیزیوتراپی، اعزام گفتاردرمانگر و…. مراقبت از بیمار در منزل می‌تواند بصورت شبانه روزی، شبانه یا روزانه صورت بگیرد.

3. خدمات توانبخشی برای مراقبت از بیمار در منزل

بسیاری از بیماران نیاز به خدمات توانبخشی مانند گفتاردرمانی و فیزیوتراپی دارند. فیزیوتراپی و گفتاردرمانی بعد از تجویز پزشک متخصص با یک برنامه مراقبتی منظم به بیمار در بازیافتن قدرت عضلانی و یا تکلم از دست رفته خود کمک میکند.

4. کمک به انجام امور شخصی برای مراقبت از بیماران

برخی از بیماران برای انجام امور روزمره زندگی مانند تهیه غذا و میانوعده، انجام استحمام، تحرک و جابجایی یا نظافت منزل و… نیاز به کمک دارند. در این موارد مرکز پارسیان مهرپرور با اعزام مراقب و نگهدار بیمار در منزل به بیماران و خانواده‌‌هایشان کمک می‌کند.

مراقبت از بیمار در منزل | مرکز خدمات پرستاری پارسیان مهرپرور

بیماران تا چه مدت به پرستار در منزل نیاز دارند؟

نیاز به پرستار بیمار برای بیماران عموماً براساس وضعیت سلامت، نوع درمان مورد نیاز و نوع بیماری متفاوت است. برای مثال، در بیماری‌های حاد که بیماری به صورت موقتی است و بعد از درمان، فرد بطور کامل سلامت خود را باز خواهد یافت طبیعتاً نیاز به پرستار محدود بوده و صرفاً تا زمان بهبود بیماری از پرستار استفاده می‌شود. در برخی موارد بیماری‌ها مزمن و پیش‌رونده هستند یعنی بر اثر گذشت زمان وضعیت سلامت بیمار وخیم‌تر می‌شود. این بیماری‌ها زندگی فرد را به‌طور دائم مختل کرده و نیاز به پرستاری از این بیمار، همیشگی و دائمی خواهد بود.

مراقبت از بیماران قلبی در منزل

نگهداری از بیماران قلبی در منزل وظیفه ای بسیار حساس و نیازمند دقت می‌باشد. افرادی که با مشکلات قلبی مواجه هستند نیازمند مراقبت‌‌های مخصوصی از جمله:

  • گرفتن فشار خون
  • انجام چکاپ‌‌های پزشکی
  • انجام فعالیت‌‌های ورزشی
  • مصرف منظم و به موقع داروها
  • استفاده از مواد غذایی سالم و مناسب
  • بررسی و کنترل علائم حیاتی و… می‌باشند.

مراقبی که برای نگهداری از بیماران قلبی در منزل اعزام می‌شود لازم است اشراف کاملی در مورد نحوه ی مراقبت از این بیماران داشته باشد.

مراقبت از بیماران آلزایمری در منزل

نگهداری از بیماران آلزایمری نیازمند مهارت و دانش و صبر فراوان است. پس از تشخیص این بیماری مهم ترین هدف حفظ کیفیت زندگی بیمار است. مراقب بیماران آلزایمری علاوه بر شرایط مطلوب برای فرد بیمار باید محیط نگهداری بیمار را نسبت به روحیه و رفتار بیمار تنظیم و کنترل کند.

مراقبت از بیماران کرونایی در منزل

به گفته who بهترین راه درمان ویروس کرونا این است که افراد در منزل و تحت مراقبت بمانند. همچنین برخی بیماران که به کرونا مبتلا شده‌اند پس از مدتی بستری بودن در بیمارستان مرخص می‌شوند؛ اما همچنان نیاز به ادامه مراقبت‌های درمانی در منزل دارند. برخی از بیماران کرونایی هستند که نیاز به مراقبت توسط پرستار دارند. مرکز پرستاری پارسیان مهرپرور مراقبین مجرب آماده ی ارائه ی خدمات به بیماران کرونایی اعزامی کند. اگر در منزل یا حتی بیمارستان فردی مشکوک به کرونا یا فردی مبتلا به کرونا دارید حتما سریعا با ما تماس حاصل فرمایید.

مراقبت از بیمار در منزل | مرکز خدمات پرستاری پارسیان مهرپرور

این گروه از افراد به مراقب بیماران کرونایی در منزل نیاز دارند:

  • سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند.
  • اعضای خانواده‌‌هایی که هم زمان به کرونا مبتلا شده اند.
  • افراد با بیماری‌‌های زمینه ای که نیاز به مراقبت تخصصی دارند.
  • کسانی که نزدیکان آن‌‌ها توانایی مراقبت از آن‌‌ها را ندارند. (فرزندان خردسال دارند، اعضای دیگر خانواده بیرون از خانه کار می‌کنند، دوست و آشنایی ندارند و…)

مراقبت از بیماران سرطانی در منزل

سرطان‌‌ها به سن یا جنس خاصی اختصاص ندارند و در ضمن قسمت‌‌های مختلف بدن ممکن است دچار سرطان شوند. در جامعه ما با شرایطی که وجود دارد و وقتی کسی به سرطان مبتلا می‌شود کاملا امید خود را از دست میدهد، پس باید برای درمان افراد سرطانی بهترین شرایط را برای وی فراهم کنیم تا دیگر نگران چیزی نباشد و همچنین میتوانید پرستار دلسوزی استخدام کنید که به تمامی شرایط مسلط باید و تمامی مسئولیت‌‌ها را بپذیرد. پرستار این بیماران بايد بيمار و اقوام و اطرافيان او را مورد حمايت قرار دهد و نيازهاي فيزيكي، رواني، اجتماعي و فرهنگي و بحرانهاي احساسي بيمار را درك كند.

نکات طلایی نگهداری از بیماران در منزل

  • اعصاب و مغز بیمار باید آرامش داشته باشد.
  • سعی کنید همیشه یک پارچ آب با لیوانی که وارونه روی دستمال کاغذی قرار گرفته در کنار بیمار باشد.
  • حتماً یک ظرف خالی را برای استفراغ احتمالی با مقدار زیادی دستمال کاغذی، به اضافه تعدادی حوله تمیز در دسترس بیمار قرار دهید.
  • غذای سفت برای بیمار بستری مناسب نیست. زیرا به علت عدم تحرک ممکن است تولید یبوست بیشتری بکند. غذای بیمار باید مقوی و اشتها آور باشد ولی لازم نیست به مقدار زیاد به وی خورانده شود.
  • بیمار تب دار به مایعات نیاز بیشتری دارد و باید وادار شود که روزانه مایعات از قبیل آب خالص – چای کمرنگ آب میوه و شیر بنوشد. البته برای دادن مایعاتی غیر از آب خالص حتماً با پزشک – معالج باید مشورت شود.
  • بدن بیمار باید همواره تمیز نگه داشته شود. اگر برای بیمار، رفتن به حمام ممکن نیست باید با حوله آب گرم بدن او را تمیز کرد. بدین منظور یک قسمت از بدن بیمار را باید تمیز و خشک کرده و در پتو پیچاند و سپس قسمت دیگر را به همان ترتیب تمیز نمود.
  • دارو را فقط در ساعاتی که دکتر تعیین کرده و به همان مقدار تجویز شده در اختیار بیمار قرار دهید در صورتی که بیمار تنها زندگی می‌کند باید دقت شود که به موقع دارو مصرف کند و اضافی هم نخورد و یا در صورت امکان استخدام پرستار بیمار یا مراقب بیمار کمک شایانی به تسریع در بهبودی وضعیتشان می‌کند.

مراقبت از بیمار در منزل | مرکز خدمات پرستاری پارسیان مهرپرور

محل مراقبت از بیمار باید چه ویژگی‌‌هایی داشته باشد ؟

  • برای مرطوب کردن هوا از دستگاه بخار در اتاق استفاده کنید.
  • تشک بیمار باید سفت و مسطح باشد و از بالش اضافی هم استفاده شود.
  • ترجیحاً در اتاق بیمار تلفن نباشد و اگر شخصی قصد صحبت با او را داشت تلفن به اتاقش منتقل شود.
  • هوای اتاق بیمار نباید خشک باشد بلکه باید دارای رطوبت باشد. هوای خشک، بیمار را تحریک به سرفه می‌کند.
  • اتاق بیمار باید مشخص شود و برای بیمار اتاق به خصوصی در نظر گرفته شود تا اگر میکروبی وجود دارد در اتاقهای دیگر منتشر نشود.
  • حتماً در کنار تختخواب بیمار یا سالمند یک صندلی یا مبل دسته دار گذاشته شود تا بیمار با تکیه به آن بتواند از جایش بلند شود و گاهی روی آن بنشیند.

حمایت روانی هنگام مراقبت از بیماران

بیمار دوست دارد احساس کند که اطرافیانش با علاقه و فداکاری خاصی از او پرستاری و پذیرایی می‌کنند، مخصوصاً اگر بیمار سالخورده باشد از فرزندانش انتظارات زیادی دارد و اگر خلاف آن را ببیند دلخور و افسرده می‌شود و این از نظر روحی برای مراقبت از سالمند و بیمار در منزل خوب نیست. به علاوه به علت حساس شدن روحیه اش در زمان بیماری ممکن است هرگز اینگونه رفتارها را فراموش نکند. راهکارهای زیر کمک کننده هستند:

  • تماشای تلویزیون که از دور کنترل می‌شود خوب است.
  • در طول بیماری هرگز به بیمار خبر مایوس کننده داده نشود.
  • گل و گیاه در اتاق بیمار می‌تواند در روحیه او تأثیر خوبی بگذارد.
  • در اطراف اتاق بیمار نباید سروصدا کرد زیرا معمولاً بیماران کمی عصبی و کم حوصله می‌شوند و فشارهای عصبی مانع بهبود سریع آنها می‌گردد.
  • خواندن داستان‌هایی که به علت جالب بودن، خواننده را به دنبال خود می‌کشاند به شرط این که سر و دست بیمار را خسته نکند، برای او خوب و مفید است. زیرا بیمار را از فکر کردن درباره مشکلاتش باز می‌دارد و پس از خسته شدن، او را به خواب می‌برد.

توجه به نکات بالا شما را در پرستاری و مراقبت از بیمار درمنزل به بهترین صورت کمک می‌کند و دوره نقاهت بعد از بیماری سریعتر و با کمترین فشار طی خواهد شد.

هزینه پرستار بیمار در منزل

قیمت پرستار بیمار در منزل ابتدا با توجه به وضعیت جسمانی بیماری که در منزل نگهداری می‌شود بستگی دارد زیرا با توجه به وضعیت جسمانی بیمار و نوع بیماری و مراقبت‌‌های مورد نیاز پرستار اعزامی‌ متفاوت خواهد بود. همچنین مدت زمانی که پرستار در منزل حضور دارد (بصورت روزانه یا شبانه‌روزی) و یا میزان تحصیلات، تجربه و تخصص پرستار بیمار. برای تعیین هزینه پرستار در منزل باید شرایط بیمار خود و خدمات مراقبتی مورد نیاز وی را به به مرکز مربوطه اعلام کنید در غیر این صورت مرکز قادر به تعیین این هزینه نخواهد بود. یکی از مزایای استخدام پرستار از طریق موسسات پرستاری دارای مجوز، مشخص بودن قیمت و تعرفه دستمزد پرستار بیمار در منزل می‌باشد.

هزینه پرستار بیمار در منزل | مرکز خدمات پرستاری پارسیان مهرپرور

شما می‌توانید با تماس با مرکز خدمات پرستاری در منزل پارسیان مهرپرور از مشاوران ما در این زمینه کمک بگیرید. ما با توجه به شرایط و درخواست شما و بودجه مورد نظر شما مراقب، نگهدار و پرستار بیمار مجرب را به منزل شما اعزام خواهیم کرد. پرستار در منزل از چه بیمارانی مراقبت می کند؟

خدمات پرستار بیمار مرکز پارسیان مهرپرور

موسسه پرستاری پارسیان مهرپرور با اعزام پرستار بیمار در منزل با تجربه در زمینه ارائه خدمات نگهداری و مراقبت از بیمار در منزل در حال خدمات‌رسانی است. سعی ما این است تا با استفاده از تخصص و توانمندی کادر حرفه‌ای با ارائه خدمات با کیفیت و به موقع نیاز خانواده‌ها به نگهداری و مراقبت از بیمار در منزل را برطرف کنیم. جهت اطلاع بیشتر از شرایط استخدام پرستار بیمار و قیمت خدمات مراقبت از بیماران با کارشناسان ما تماس بگیرید. خدمات ارائه شده از طرف پرستاران مرکز مهرپرور برای بیماران عبارتند از:

  • مراقبت از بیماران ICU
  • پرستاری و مراقبت از بیماران CCU
  • پرستاری و مراقبت از بیماران CVA
  • پرستاری و مراقبت از بیماران CP
  • پرستاری و مراقبت از بیماران قلبی
  • پرستاری و مراقبت از بیماران سرطانی
  • پرستاری از بیماران MS و ALS
  • پرستاری و مراقبت از بیماران جراحی شده
  • پرستاری از بیماران در بستر و …..
  • پرستاری و مراقبت از بیماران اعصاب و روان
  • مراقبت از بیمار در منزل (بیمار پارکینسون، آلزایمر)
  • و …

هزینه خدمات مراقبت از بیمار در منزل

تعرفه خدمات پرستاری بیمار و اعزام پرستار در منزل و بیمارستان؛ به‌صورت سالیانه با صلاحدید شورای عالی بیمه و خدمات درمانی به مراکز خدمات مراقبتی و خدمات پرستاری ابلاغ می‌شود. اما با توجه به این موضوع که افراد و خانواده‌ها هر کدام با دیگری شرایط متفاوتی دارند. نیازهای متفاوت بر میزان هزینه‌های مراقبت و نگهداری از بیمار تاثیرگذار است. برای دریافت تعرفه متناسب با نوع خدمت مورد نظر خود به کارشناسان مرکز پیام دهید یا تماس بگیرید.

imgخدمات بالینی و پرستاری در منزل پارسیان مهرپرورآنلاینسوالی دارید؟ در واتساپ مطرح کنید.

راه های ارتباطی

۰۲۱-۴۴۴۴۲۴۱۰ ۰۲۱-۲۲۴۶۷۸۹۹ ۰۲۱-۷۷۷۱۴۷۸۸ ۰۲۱-۸۶۰۳۶۴۳۹ ۰۹۰۲-۱۱۰۵۶۲۲

جهت مشاهده جدول تعرفه خدمات مراقبت از بیمار در منزل روی لینک زیر کلیک کنید.

تعرفه پرستار و مراقب بیمار در منزل و بیمارستان

منبع

نوشته مراقبت از بیمار در منزل : نکات طلایی نگهداری بیماران (+ هزینه پرستار بیمار در منزل ) اولین بار در پارسیان مهرپرور | پرستار سالمند , پرستار کودک. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *