مراقبت و نگهداری از سالمندان شیفت شب (شبانه یا شب تا صبح)

نگهداری از سالمند شیفت شب چه زمانی ضرورت دارد؟ احتمالاً برخی از سالمندان به پرستاری و مراقبت ۲۴ ساعته احتیاج نداشته باشند. اطرافیان سالمندان احتمالاً به دلیل بی تجربگی در ابتدای استخدام مراقب سالمند ممکن است نتوانند انتخاب صحیح نوع پرستار مورد نیاز را بدرستی انجام بدهند. در این مقاله از سایت مرکز خدمات پرستاری مهرپرور بررسی می‌کنیم که سالمندان در چه شرایطی نیاز به پرستار شبانه روزی و یا پرستار شیفت شب در منزل دارند؟ نیازهای سالمندان برای مراقبت در شب می‌تواند بخشی نیاز به امنیت باشد یا احتمالاً سالمندی در شب مراقبت‌های سلامتی احتیاج داشته باشد مانند کمک به طهارت، شب بیداری، مصرف برخی داروهای خاص در شب و…. مشخص کردن نیاز سالمند به داشتن مراقب در شب بر عهده اطرافیان سالمند می‌باشد این مقاله را مطالعه بفرمایید تا ضرورت استخدام پرستار شبانه برای سالمند برای شما روشن شود.

پرستار شیفت شب سالمند : 5 وظیفه نگهدار سالمند در شیفت شب

احتمالاً برای شما هم پیش آمده باشد که سالمند عزیزتان برای بار سوم امشب بیدار می‌شود و برای رفتن به دستشویی از شما درخواست کمک می‌کند. شما با خستگی بلند می‌شوید و ناامیدانه به او کمک می‌کنید و سعی می‌کنید آخرین قطره‌های صبر خود را جمع کنید. به رختخواب برمی‌گردید و از خود می‌پرسید که آیا دوباره خوابتان می‌برد؟ به هر حال باید تا دو ساعت دیگر برای کار آماده شوید. بیدار می‌شوید، یک فنجان قهوه درست می‌کنید و فکر می‌کنید که چگونه می‌خواهید امروز را سپری کنید. چاره چیست؟ پرستار شیفت شب سالمند در زمان‌هایی که سالمند شما دچار بی خوابی می‌باشد یا اینکه شب‌ها به مراقبت احتیاج دارد می‌تواند در این مسیر سخت به کمک شما برسد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

نیاز به پرستار شب برای سالمند | مرکز خدمات پرستاری مهرپرور

نگهداری از سالمند شیفت شب چه زمانی نیاز است؟

خیلی از شرایط باعث می‌شوند سالمندان شب‌ها بیدار شوند. بطور مثال :

  • بیماری آلزایمر
  • درد مزمن و بی خوابی
  • ترس از تنهایی در شب
  • مثانه بیش فعال یا تکرر ادرار

برخی از شرایطی است که احتمالاً باعث شود هر شب چندین بار بیدار شوند.

5 وظیفه پرستار هنگام نگهداری از سالمند شیفت شب

نگهداری از سالمند در منزل شیفت شب یکی از خدمات مراقبتی در منزل می‌باشد. این خدمات برخلاف خدمات پرستاری وظیفه ی مراقبت و نگهداری از سالمند شما را برعهده دارد.این افراد توانایی انجام خدمات پزشکی برای سالمند شما را ندارند و فقط وظیفه ی انجام امور منزل و امور شخصی سالمند می‌باشد. مانند بردن سالمند به حمام، دستشویی، درست کردن غذای سالمند، پوشک کردن سالمند و … می‌باشد. 4 تا از وظایف مهم پرستار شبانه سالمند را در ادامه معرفی می‌کنیم:

1. پرستاری شبانه از سالمند مبتلا به زوال عقل یا آلزایمر

سالمندانی که به بیماری زوال عقل مبتلا می‌شوند توانایی یادآوری افراد و اطرافیان را نخواهند داشت زیرا این بیماری‌ها بر روی توانایی سالمندان در به یادآوری گذشته و حال اثر می‌گذارد. تأثیر دیگری که بیماری زوال عقل می‌گذارد بر روی منطق فرد می‌باشد. سالمندانی که دچار این بیماری می‌شوند بیدار شدن در نیمه‌ی شب می‌تواند برای آنها مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. احتمالاً سالمند در شب زمین بخورد.

وظایف نگهدار سالمند شیفت شب | مرکز خدمات پرستاری پارسیان مهرپرور

سالمندانی که در شب تنها هستند، بیدار شدن در نیمه‌ی شب می‌تواند برای سالمندان ناراحت کننده باشد. مراقبت شبانه نباید با استراحت معمولی در شب اشتباه گرفته شود. برخی افراد مسن احتمالاً شب‌ها دچار مشکل شوند و نتوانند استراحت کنند. الگوهای خواب شکسته زوال عقل را تشدید می‌کند و بر سلامت عمومی‌تأثیر منفی دارد. در صورتی که پرستار سالمند یا مراقب سالمند بتواند در نیمه شب سالمند را همراهی کند، راه خوبی برای حمایت از سالمندانی است که زوال عقل یا آلزایمر دارند می‌باشد، بلکه می‌تواند برای خانواده‌ی سالمند نیز تاثیر گذار باشد. در این صورت خانواده سالمند نیز می‌توانند شب‌ها با خیال راحت استراحت کنند.

2. نگهداری از سالمند شیفت شب برای حفظ امنیت سالمند

داشتن اعتماد به نفس نقش مهمی در حفظ استقلال در زندگی سالمندان بازی می‌کند و داشتن امنیت نیز نقش مهمی در ایجاد و پایداری این اعتماد به نفس در سالمندان دارد.به دلایل مختلف سالمندان احتمالاً شب‌ها و در منزل خود احساس امنیت نداشته باشند، احتمالاً منزل آنها سابقه دزدی وجود داشته باشد.دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شوند مردم در خانه‌های خود احساس امنیت نداشته باشند. برای مثال سابقه‌ی دزدی شدن از منزل، آسیب دیدگی یا صرفا تنها زندگی کردن می‌تواند باعث از بین رفتن حس امنیت سالمند در منزل بشود.

یکی از بهترین روش‌های از بین بردن ترس در سالمندانی که گرفتار احساس عدم امنیت می‌باشند حضور شخصی دیگر در منزل می‌باشد که می‌تواند استرس در سالمند را کم کند.قطعاً یکی از بهترین انتخاب‌ها، استخدام پرستار سالمند در منزل تهران برای افراد با سن بالا می‌باشد

3. نگهداری از سالمند شیفت شب برای کمک به کنترل ادرار سالمند

یکی از مشکلاتی که همه سالمندان و بخصوص خانم های سالمند دارند بی اختیاری ادرار می‌باشد. خانم های سالمند به دلیل بیش فعالی کلیه‌ها و مثانه دچار تکرر ادرار می‌باشند. برخی سالمندان احتیاج دارند که چند بار در شب دستشویی بروند. این مشکل در سالمندان باعث می‌شود که شب‌ها مکرراً دستشویی بروند. راه رفتن در نیمه‌ی شب و با نور نامناسب احتمالاً سبب زمین خوردن سالمندان بشود. یکی از دلایلی که سالمندان به پرستار شبانه احتیاج پیدا می‌کنند نیاز به دستشویی رفتن در شب است که با حضور پرستار برای سالمند خطرهای بسیار کمتری برای سالمند دارد.

4. پرستار شبانه سالمند برای دادن داروهای سالمند

برخی از سالمندان به دلیل داشتن بیماری نیاز به مصرف دارو با دوز خاص و در زمان‌های خاص دارند و مصرف مرتب دارو برای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد.در این شرایط حضور یک پرستار سالمند با تجربه در منزل می‌تواند این نظم در مصرف داروهای سالمند را حفظ بکند. یکی از لازمه‌های هر سالمند استراحت و خواب منظم در شب است که می‌تواند در سلامت وی تأثیر گذار باشد و اینکه سالمند و خانواده سالمند نگران مصرف داروهای سالمند نباشند.یکی از وظایف پرستار سالمند در منزل یادآوری مصرف دارو در زمان‌های مناسب توسط سالمند است.

پرستار شبانه سالمند | مرکز خدمات پرستاری پارسیان مهرپرور

5. پرستار شبانه سالمند برای کمک به تحرک سالمند

بیشتر سالمندان به دلیل کهولت سن و یا بیماری دچار محدودیت‌های حرکتی می‌شوند و برای بلند شدن از روی تخت مشکل دارند. بلند شدن از روی تخت در شب و در زمانی که سالمند هوشیاری کامل ندارد می‌تواند دشوار‌تر هم باشد.داشتن مشکلات حرکتی سالمندان از دلایلی است که لازم است سالمندان در شب پرستار داشته باشند تا مشکلات و ناراحتی‌های حرکتی آنان کاهش یابد.

پرستار شبانه سالمند به روش‌های زیر می‌تواند از سالمند مراقبت کند:

نگهداری از سالمند شیفت شب، می‌تواند خدمات زیر را به سالمند ارائه کند.

  • آماده کردن صبحانه سالمند
  • خالی کردن مسیر رفت و آمد سالمند از وسایل
  • قرار دادن میان وعده و نوشیدنی کنار تخت سالمند
  • اطمینان از بسته بودن در و سالم بودن قفل خانه
  • قرار دادن چراغ سنسور حرکت در اتاق خواب و راه پله‌ها
  • کنترل میزان دریافت کافئین سالمند بعد از ظهرها و عصرها
  • کمک به سالمند برای انجام ورزش سبک و دریافت اکسیژن کافی به جهت خواب بهتر
  • اگر سالمند کنترل ادرار ندارد و تکرر ادرار دارد شب‌ها از لباس زیر بی اختیاری استفاده کند.

قیمت نگهداری از سالمند شیفت شب در منزل تهران سال 1402

در صورت وجود شرایط اختصاصی در قیاس با شرایط مندرج در جدول، تعرفه ها متناسب با تفاوت شرایط، تغییر خواهد کرد.

وضعیت سالمند و خدمات مورد نیاز سالمندان
حقوق پرستار سالمند شیفت شب (تومان)
همدم سالمند سالم – خانم 10.000.000
همدم سالمند سالم – آقا 10.500.000
تعرفه خدمات مازاد مورد نیاز سالمندان
انجام آشپزی و امور منزل مربوط به سالمند 800.000
انجام آشپزی و امور منزل مربوط به هر نفر همراه 800.000
کمک به تحرک سالمند 900.000
تغییر پوزیشن سالمند 1.000.000
کمک به طهارت سالمند 900.000
بی تحرکی + تعویض پوشک 1.000.000
بی تحرکی + گذاشتن لگن 1.000.000
تغذیه از طریق گاواژ 900.000
تخلیه کیسه سوند 900.000
انجام ساکشن 1.000.000
توضیحات حقوق پرستار شبانه سالمند

حقوق پایه ماهیانه مرکز بر اساس میزان 8 ساعت کار در 5 روز هفته (شنبه تا چهارشنبه) می‌باشد. (حقوق ماهیانه خدمت یک روز در هفته 40 درصد حقوق پایه مرکز، 2 روز در هفته 55 درصد حقوق پایه مرکز، 3 روز در هفته 70 درصد حقوق پایه مرکز، 4 روز در هفته 85 درصد حقوق پایه مرکز و 5 روز در هفته 100 درصد حقوق پایه مرکز است.) در ازای افزایش روز پنجشنبه 15 درصد به حقوق پایه اضافه خواهد شد.

– به ازای هر ساعت افزایش یا کاهش در ساعات کاری روزانه، حقوق ماهیانه متناسب با دستمزد ساعتی افزایش یا کاهش می‌یابد. افزایش ساعتی 800 هزار تومان و کاهش ساعتی 500 هزار تومان، حقوق را تغییر می‌دهد.
– برای فایل های روزانه و با شروع کار خیلی زود مثلاً (6:30 صبح ) و یا بد مسیر بودن، حقوق ماهیانه 700 هزار تومان بالاتر اعلام می‌شود.
– در صورت بالا بودن وزن سالمندی که تحرک ندارد حقوق 600 هزار تومان بالاتر اعلام می‌شود.

توجه : تعرفه ها بنا به تغییر شرایط بروزرسانی خواهد شد. در صورت نیاز برای اطلاع از قیمت دقیق می‌توانید با مرکز مهرپرور تماس بگیرید. هم اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

استخدام پرستار شیفت شب تهران

اگر برای مراقبت از سالمند خود به صورت شبانه نیاز به پرستار سالمند دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

راه های ارتباطی

۰۲۱-۴۴۴۴۲۴۱۰ ۰۲۱-۲۲۴۶۷۸۹۹ ۰۲۱-۷۷۷۱۴۷۸۸ ۰۲۱-۸۶۰۳۶۴۳۹ ۰۹۰۲-۱۱۰۵۶۲۲

حقوق پرستار شبانه سالمند در منزل تهران سال 1401 برای استخدام پرستار سالمند

با توجه به افزایش نرخ خدمات پرستاری و مراقبت در منزل در سال 1402 جداول تعرفه ها در بخش قبل بروزرسانی شده اند و برای دستیابی به هزینه پرستار شبانه و مراقب سالمند در منزل در سال 1401 با کسر 28 درصد تعرفه ها می‌توانید به دستمزدهای پرستار و مراقب سالمند در منزل سال 1401 نیز دسترسی داشته باشید.

نوشته نگهداری از سالمند شیفت شب : مزایا و استخدام پرستار شیفت شب (+ جدول قیمت 1402) اولین بار در پارسیان مهرپرور | پرستار سالمند , پرستار کودک. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *