پرستار شبانه روزی کودک در تهران

پرستار شبانه روزی کودک چه ضرورتی دارد؟ مهم نیست که یک نوزاد جدید چقدر شادی را به زندگی شما می‌آورد. زیرا چند هفته اول حضور در خانه یک نوزاد برای سلامت روحی و جسمی والدین، می‌تواند استرس زا و گیج کننده باشد. ممکن است هنوز در حال نقاهت پس از زایمان یا سزارین باشید، که متوجه می‌شوید در حال قدم زدن در خانه هستید با نوزادی که گریه می‌کند و هر بار بیش از 30 دقیقه نمی‌خوابد. در این شرایط، قطعا استخدام یک پرستار کودک برای کمک به شما به خصوص در شب، کاملا منطقی است. در این مقاله از سایت مرکز خدمات پرستاری مهرپرور نکاتی که باید در مورد استخدام پرستار کودک تمام وقت در نظر بگیرید را بررسی می‌کنیم.

پرستار شبانه روزی کودک کیست؟

پرستار کودک شبانه روزی، مراقبت از نوزاد در خانه خودش و بصورت تمام وقت در حضور یا عدم حضور والدین انجام می‌دهد. آنها را «متخصصان مراقبت از کودک» می‌گویند، معمولاً شبانه روزی کار می‌کنند، به نوزاد شیر می‌دهند و او را عوض می‌کنند تا والدین بتوانند استراحت لازم را داشته باشند.

برخی از پرستاران شبانه روزی کودک یا نوزاد در چند هفته اول پس از تولد توسط والدین استخدام می‌شوند و برخی دیگر از قبل رزرو می‌شوند و والدین را از بیمارستان ملاقات می‌کنند و گاهی آنها را با نوزاد به خانه همراهی می‌کنند. پرستاران معمولاً برای چند هفته کمک می‌کنند، اگرچه برخی از آنها برای ماه ها نگهداری می‌شوند. بیشتر آنها در شیفت شب کار می‌کنند، اما برخی برای کمک شبانه روزی استخدام می‌شوند.

پرستار شبانه روزی کودک | مرکز خدمات پرستاری پارسیان مهرپرور

پرستار شبانه روزی کودک چه کار می‌کند؟

پرستاران تمام وقت از خانواده ها در تمام جنبه های مراقبت از کودک حمایت می‌کنند، مانند:

  • تعویض و حمام کردن نوزاد و کودک
  • تسکین کودک و تشویق به عادات خواب منظم
  • ساماندهی کودک و شستشوی لباس های کودک
  • ثبت گزارشی از خواب، تغذیه و تغییر زمان برای کمک به خانواده در ایجاد یک برنامه
  • تغذیه کودک، از جمله آوردن نوزاد نزد مادر برای شیر دادن، آماده کردن شیشه شیر
  • مقابله با مسائل سلامتی خاص کودک، مانند کلاهک گهواره، ختنه، مراقبت از بند ناف، بثورات پوشک، ریفلاکس و بیماری ریفلاکس معده به مری

پرستاران شبانه روزی معمولاً کارهای خانه غیر مرتبط با مراقبت از نوزاد را انجام نمی‌دهند و همچنین برای نگهداری از خواهر و برادر بزرگتر در آنجا نیستند. همچنین نباید برای تشخیص مشکلات سلامتی بالقوه کودک از آنها انتظار داشت. شما بهتر است هر گونه سوال مرتبط با سلامتی کودک را با پزشک اطفال خود مطرح کنید.

پرستار تمام وقت کودک | مرکز خدمات پرستاری پارسیان مهرپرور

نکات مهم قبل استخدام پرستار کودک تمام وقت

استخدام پرستار بچه تمام وقت یک تصمیم بزرگ است که بستگی زیادی به نیازهای شما و نوع بهبودی دارد. اگر زایمان و زایمان آسانی داشتید، شریک یا یکی از اعضای خانواده در کنارتان بود که آماده کمک بود و قصد دارید تمام وقت شیر مادر بدهید، ممکن است نیازی به پرستار شب نداشته باشید. نگرش های اجتماعی و فرهنگی نیز ممکن است در این امر مؤثر باشد.

برخی از والدین می‌گویند استخدام یک پرستار شبانه روزی کودک به آنها آرامش باورنکردنی می‌دهد. به آنها اجازه می‌دهد تا به عنوان والدین جدید از هر لحظه لذت ببرند. دیگران می‌گویند که نمی‌خواهند غریبه ای در پیوند والدین و نوزاد دخالت کند. نکته اصلی این است که این یک انتخاب شخصی است و اگر انتخابی دارید باید با شریک زندگی خود انجام دهید. تعیین کنید آیا این انتخاب برای شما مناسب است یا خیر و هزینه ای که مایل به انجام آن هستید.

مصاحبه با پرستار کودک تمام وقت

مصاحبه با پرستار شبانه روزی کودک قبل از استخدام و سوالات مصاحبه پرستاری یکی از موضوعاتی است که در حوزه خدمات پرستاری کمتر به آن پرداخته شده است. مرکز پارسیان مهرپرور بعد از تجربه بیش از دو دهه ارائه خدمات به خانواده ها و پرستاران گرامی، اشتراک این اطلاعات را ارزشمند می‌داند. زیرا که سبب شکل گیری همکاری پایدارتری بین خانواده ها می‌شود. هنگام استخدام پرستار شبانه روزی کودک علاوه بر نکات ذکر شده در این مقاله و برخورد اولیه فرد به حس خود اعتماد کنید. بسیار مهم است قبل از استخدام دائمی‌پرستار، فرد متقاضی را به طور آزمایشی با حقوق استخدام کنید.

بیشتر بخوانید: مصاحبه با پرستار کودک

پرستار شبانه روزی برای کودک | مرکز خدمات پرستاری پارسیان مهرپرور

حقوق پرستار کودک شبانه روزی در تهران

یکی از مزایای استخدام پرستار از طریق موسسات پرستاری دارای مجوز مشخص بودن قیمت و تعرفه دستمزد پرستار کودک در منزل می‌باشد. دستمزد پرستار با توجه به میزان تحصیلات، تجربه و تخصص و نیز نحوه عقد قرارداد بصورت روزانه، شبانه‌روزی و نیز قراردادهای مدت دار و همچنین شرح وظایف وی (با توجه به وضعیت سلامت و سن کودک) متغیر می‌باشد.

در صورت وجود شرایط اختصاصی در قیاس با شرایط مندرج در جدول، تعرفه ها متناسب با تفاوت شرایط، تغییر خواهد کرد.

نوع خدمات مورد نیاز کودک و یا نوزاد
حقوق پایه ماهیانه پرستار 24 ساعته یا پرستار شبانه روزی (تومان)
پرستار نوزاد و کودک (بدو تولد تا 3 سال) 13.200.000
پرستار کودک (3 سال به بالا) 12.200.000
پرستار کودکان دوقلو یا پرستار دو کودک 15.500.000
تعرفه خدمات مازاد مورد نیاز کودکان (ریال)
انجام آشپزی و امور منزل مربوط به کودک 1.500.000
انجام آشپزی و امور منزل مربوط به هر نفر همراه 1.500.000
حضور هر کودک همراه 1.500.000
داشتن بیماری زمینه ای در کودک یا نوزاد 1.500.000
کودکیار برای آموزش به کودک | رسیدگی به امور درسی 1.500.000
حقوق پایه ماهیانه مرکز بر اساس میزان 8 ساعت کار در 5 روز هفته (شنبه تا چهارشنبه) می‌باشد. حقوق ماهیانه خدمت یک روز در هفته 40% حقوق پایه مرکز، 2 روز در هفته 55%، 3 روز در هفته 70%، 4 روز در هفته 85% و 5 روز در هفته 100% حقوق پایه مرکز است. در صورت نیاز به روزهای پنجشنبه به میزان 15%، به حقوق ماهیانه اضافه می‌شود.
به ازای هر ساعت افزایش یا کاهش در ساعات کاری روزانه، حقوق ماهیانه متناسب با دستمزد ساعتی افزایش یا کاهش می‌یابد. مثلا برای حقوق پایه 8.800.000 (افزایش ساعتی 800 هزار تومان و کاهش ساعتی 500 هزاز تومان)، حقوق را تغییر می‌دهد.
برای فایل‌های روزانه و با شروع کار خیلی زود مثلاً (6:30 صبح ) و یا بد مسیر بودن، حقوق ماهیانه 700 هزار تومان بالاتر اعلام می‌شود.

توجه : تعرفه ها بنا به تغییر شرایط بروزرسانی خواهد شد. در صورت نیاز برای اطلاع از قیمت دقیق می‌توانید با مرکز مهرپرور تماس بگیرید. همچنین می‌توانید جهت مطالعه تعرفه پرستار روزانه کودک در منزل به لینک زیر مراجعه کنید:

تعرفه پرستار کودک

استخدام پرستار شبانه روزی کودک در منزل

اگر با مطالعه بالا متوجه شدید که نیاز به پرستار تمام وقت کودک در منزل دارید. مرکز پرستاری پارسیان مهرپرور با بیش از دو دهه تجربه ارزشمند می‌تواند در این مهم شما را یاری کند.

درخواست فوری پرستار کودک

مرکز پارسیان مهرپرور جهت سهولت والدین عزیز امکان نگهداری و پرستاری از کودک در منزل را فراهم کرده است برای پدران و مادران، انتخاب بهترین شرکت خدمات پرستاری و مراقبتی کودک در منزل اهمیت ویژه ای دارد. شما می‌توانید نگهداری کودک عزیزتان را بر اساس مدت زمان مورد نیاز خود و بصورت: پرستاری نیمه وقت کودک، پرستاری روزانه کودک، پرستاری شبانه کودک، پرستاری شبانه روزی کودک و پرستاری ساعتی کودک، با در نظر گرفتن تعرفه (قیمت) مراقبت و نگهداری (پرستاری) کودک و بودجه مورد نظرتان در هر کجای تهران درخواست کنید. کارشناسان مرکز ما در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره و سپس هماهنگی اعزام پرستار با شما تماس خواهند گرفت.

imgخدمات بالینی و پرستاری در منزل پارسیان مهرپرورآنلاینسوالی دارید؟ در واتساپ مطرح کنید.

نوشته پرستار شبانه روزی کودک : نکات مهم استخدام (+ حقوق پرستار کودک تمام وقت) اولین بار در پارسیان مهرپرور | پرستار سالمند , پرستار کودک. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *